Blog

Endüstri 4.0’ın Ötesine Geçmek

robotia-mecatronica..._web
Genel

Endüstri 4.0’ın Ötesine Geçmek

4.0, verimlilik ve karlılık odaklı; akıllı fabrikalar, nesnelerin interneti ve siber-fiziksel sistemleri kapsayan çalışmaları içermektedir.

  • İnsana doğrudan fayda sağlamayan sadece kar arttırmaya yarayan bir teknoloji sizce de sadece bir araç olarak kalmaz mı?

Teknolojik gelişmeleri tetikleyen insana dair önemli konuları odağımıza aldığımızda, Toplum/Endüstri 5.0 ile karşılaşırız. Teknolojinin insana hizmet etmesi ve yaşam kalitesinin arttırmasını asıl odak olarak alan Japonlar, 2016 yılında (Society 5.0)Toplum 5.0’ı lanse etmişlerdir.

Japonya iş dünyası federasyonu (Keidanren)’e göre Toplum 5.0 konseptinin evrimsel süreci şöyle gelişti; ilk insan avcı toplumu, sulama tekniklerinin gelişmesiyle tarım toplumu, buharlı lokomotifin keşfiyle endüstriyel toplum, bilgisayarın keşfiyle 20. yüzyıl sonunda bilgi toplumu ve en son da Toplum 5.0 Akıllı Toplum.

Toplum 5.0,  dijitalleşmenin toplumsal etkilerini, ekonomik, etik ve eğitimsel yönlerden değerlendirerek insan-teknoloji etkileşiminde en verimli tasarımların nasıl olması gerektiğini “süper akıllı toplum” modeliyle tanımlıyor. Bu felsefe, akıllı sistemlerle sadece teknolojinin gücünü artırmayı değil aynı zamanda toplumun yaşam ve eğitim kalitesini de artırmayı amaçlıyor.

Toplum 5.0 ile bilgi toplumundan süper akıllı topluma geçişle toplumu dijital dönüşümlere hazırlamak ve yaşlanan dünya nüfusuna karşı çevre kirliliği ve doğal afetlerle de başederek yeni sürdürülebilir çözümler üretmektir.

Leave your thought here

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Click outside to hide the compare bar
Compare
Wishlist 0
Open wishlist page Continue shopping